Svenska Alarm lanserar en av branschens snabbaste och pålitligaste tjänster för av- och pålarmningar via telefonen.
Svenska Alarm: Larmföretaget du kan lita på
Svenska Alarm är ett larmföretag som startade 2009. Idén om Svenska Alarm kom till efter ett inbrott. Christopher Ericsson var arg och ledsen efter det som hans mamma Veronica fick uppleva. Skeendet klargjorde tydliga hål i Sveriges då populäraste larmföretag, och tillsammans med sina medarbetare bestämde Christopher att det var dags för en förändring. Det var början till ett nytt kapitel inom svenska larmbranschen.
En känsla av osäkerhet
Året var 2008. Det var höst. Veronica var på jobbet, det var kallt ute. Plötsligt ringde telefonen. Det visade sig vara kvinnan på larmcentralen, som talade om att larmet hade gått hemma hos Veronica. Skulle hon kanske kunna åka hem och ta reda på om allt stod rätt till? undrade kvinnan. Men Veronica var ju på jobbet och skulle inte sluta förrän om några timmar. Dessa spenderade hon i en orolig dvala om vad som kunde ha hänt därhemma. Den kalla höstvinden pep i fönsterrutorna.
När hon kom hem kändes det som att den kyliga luften krupit ända in i benmärgen på henne. Någon hade gjort inbrott, och lämnat kaos efter sig. Fönstret hade brutits upp, allt var vänt upp och ner. Hennes dyrbara smycken var borta, och inte ens barnens doppresenter hade skonats. Hon hade kommit för sent, nu var ju det hela över. Det återstod endast att städa upp. Besviken tänkte hon svarta tankar om den roll larmföretaget spelat i det hela – de hade inte förhindrat inbrottet, utan endast gett henne flera extra timmars oro och rädsla. Visst hade de meddelat henne, men väktaren hade kommit för sent till brottsplatsen, och polisen hade aldrig tillkallats – trots att de alltid prioriterar pågående inbrott. Det skulle vara slut med sånt slarv från och med nu, tänkte Christopher när han fick höra mammans historia. Hans team skulle starta ett eget larmföretag, och denna gång skulle det göras ordentligt.
Vem behöver ett larm? Statistiken ger svar
Inbrott i Sverige drabbar omkring 1% av hushållen varje år. Trots detta är denna sortens brott långt från osannolikt, men det värsta är hur jobbigt det är att behöva genomlida ett sådant. Här kan du läsa mer om statistiken från från Brottsförebyggande rådet.
Du som funderar på om du ska skaffa larm eller ej bör veta att ingen går 100% säker från inbrott. Samtidigt visar statistiken vem och var som utsätts för störst risk. Dessa fakta kan hjälpa dig fatta rätt beslut för din situation:
- Inbrott är vanligare i storstadsområdet.
- Halland, Skåne och Stockholm ligger sämst till.
- Ju dyrare bostadsområde, desto större risk.
- Det är väldigt ovanligt att inbrottsfall klaras upp.
- Den mörka årstiden är värst för villor: flest inbrott anmäls i november.
- Larm i huset fungerar som ett avskräckande medel mot tjuven. Det är dock ingen garanti på att de inte kommer att försöka bryta sig in.
Om ett eller flera av dessa punkter stämmer med dina omständigheter, är det ännu viktigare att du tänker på att skaffa larm. Det är en kränkning att veta att någon olovligt har trängt sig in i ens hem, och det känns extra otäckt för barnen. Därför finns vårt larmföretag Svenska Alarm: vi vill hjälpa dig göra allt du kan för att förhindra att det någonsin händer för dig och din familj.
Certifierat larmföretag som erbjuder smarta hemlarm
”Smarta hemlarm som är enkla att använda är vad våra kunder vill ha”, säger säkerhetsrådgivare Lena Johanisson. Att välja Svenska Alarm innebär att du får personlig service och en unik lösning som passar dig och din familj. Kundens behov är ju olika beroende på vem du är och var du bor. I vissa fall är ett komplett brandskydd det optimala, i andra fall ett inbrottsskydd, ibland en kombination. Därför arbetar vi med personlig kontakt och besöker dig gärna. Tanken med ett hembesök är att undvika standardlösningar. En standardlösning kan nämligen utgöra en säkerhetsrisk. Om samma lösning används överallt lär sig snart tjuven att hitta kryphål.
Det är inte bara inbrottet som ska förebyggas – larmet ska också förse dig med lugn och ro. Eftersom du får meddelande på telefonen direkt när larmet går samt en bild på det som orsakat larmet, kan du själv avgöra om polisen ska tillkallas eller ej. Hade Veronica haft tillgång till detta kunde tjuven ha tagits på bar gärning av polisen, och hon hade sluppit både inbrottet och de otäcka känslorna av oro, rädsla, och kränkning. Därför har vi på Svenska Alarm jobbat länge och väl för att garantera att larmet inte bara ska låta dig veta att något är fel, utan också hjälpa dig göra något åt det omedelbart, så att den tråkiga händelsen kan stoppas i tid.
Larmföretagets säkerhetsrådgivare hjälper dig
Det är viktigt att kunden kan känna sig trygg i mötet med larmföretaget Svenska Alarm, vid den första kontakten med säkerhetsrådgivaren, men också vid installationen med installatören. Därför är säkerhetsrådgivarna och installatörerna som är anställda, Svenska Alarms egna. På så vis kan kunskapen om förebyggande av inbrott föras vidare – ut till kunderna och till samhället i stort. Kunskap ger ökad säkerhet!
Det larmsystem som kommer att passa dig bäst beror till stor del på hur det ser ut hemma hos dig. Bor du i en liten etta på högsta våningen i en byggnad kan ett mindre larm räcka gott och väl. Men du som äger en villa på bottenplan med en fin utsikt mot sjön, en gård vars insyn är av buskar och träd skymd från grannarna, och massor med fönster och andra ljusinsläpp, kan behöva ett mycket större system med flera övervakningspunkter. När du ringer eller besöker oss på Svenska Alarm ska du berätta om detta: vi kommer att ge dig flera larmpaket att välja mellan, efter att ha gett dig goda råd om vad du kan tänkas behöva och hur du kan säkra ditt hem även på andra sätt.
Larmföretaget med nöjda kunder
När varje larm är installerat och klart återkopplar säkerhetsrådgivaren till kunden för att säkerställa att kunden är nöjd och att allt fungerar som det ska. Nöjda kunder är förutsättningen för att larmföretaget Svenska Alarm skall kunna växa. ”Det nöjda” sprider sig som ringarna på vattnet. Ingen marknadsföring kan mäta sig med en nöjd kund som berättar för grannen om larmet i ditt hem som fungerar hur bra som helst. Och det är detta som är vårt mål: långt bortom inkomsten och populariteten, vill vi bli kända för att vara Sveriges säkraste larmföretag. Vi vill att alla våra kunder ska kunna basera sin trygghetskänsla, inte på reklam eller påståenden från vår sida, utan på det beprövade faktum att de som anlitar oss oftast kan stoppa inkräktaren eller eldsvådan i tid.
Vill du veta mer? kontakta oss idag så hjälper vi dig eller läs mer här om våra hemlarm
Fler nyheter
Snabb, snabbare, snabbast – nu blir Svenska Alarms app ännu bättre
30 november, 2023Svenska Alarm lanserar en av branschens snabbaste och pålitligaste tjänster för av- och pålarmningar via telefonen.
Svenska Alarm lanserar ny produktserie i samarbete med ukrainsk samarbetspartner
11 oktober, 2023Med fokus på design, snabbhet och användarvänlighet lanserar Svenska Alarm en helt ny produktserie som enkelt kan anpassas för att…
Blixtrar och dunder – därför ska du investera i en bra utomhussiren
29 september, 2023Vi brukar säga att ett hemlarm inte är komplett utan minst en utomhussiren. Nu har vi nöjet att erbjuda en…
Så undviker du inbrott under semestern – den kompletta checklistan
7 juli, 2023Nu inleds semestern för de allra flesta svenskar och för många bär det iväg på roliga resor, spännande utflykter och…
Svenska Alarm expanderar med ny franchisetagare i Skaraborgs län
30 maj, 2023Med kontor i Falköping kommer Johan förse företag och hushåll över hela Skaraborgs län med Svenska Alarms produkter och tjänster:…
Att filma tjuven är okej, men tänk efter innan du delar filmen till andra
8 mars, 2023Hemlarm med kamerabevakning blir allt vanligare. Både filmkvalitet, överföringsteknik och lagringsmöjligheter har snabbt blivit både billigare och bättre vilket gjort…