Jobba hos oss - lediga tjänster - Svenska Alarm
  • SÖK NYTT JOBB INOM ALARM IDAG!

    Du får Säljutbildning & Snabb karriär

Se mer

  • Hög Lön
  • Säljutbildning
  • Snabb Karriär
Skicka CV

Jobba hos Svenska Alarm

Det är nu vi tar klivet och expanderar. Vi söker nya medarbetare som vill vara med på vår resa med att sälja certifierade och moderna larm som ger folk ett tryggare liv. Har du ambitionen har vi jobbet.

#SvenskaAlarmSucce

Lediga tjänster

Hos oss får du

Jobb larmsäljare med personlig utveckling
Säljutbildning på jobb för säkerhetsrådgivare
Ledig jobb med snabb karriär hos certifierat larmbolag
Säljare Säljchef gör karriär i larmbranschen

10 säljtips som gör att du lyckas på ditt nya jobb

Läs mer

”Ett perfekt larm för mig och husdjuren”

Läs mer

Utdrag ur belastningsregistret

Läs mer

10 säljtips som gör att du lyckas på ditt nya jobb

Vill du bli en riktigt duktig säljare? Här delar vi med oss av våra 10 bästa säljtips. Det finns vissa saker alla säljare behöver kunna för att lyckas. Vare sig du är ny säljare eller har lång erfarenhet av försäljning och bara vill friska upp kunskaperna, tror vi att du har nytta av dem. Välkommen att söka ledigt jobb hos Svenska Alarm.

 

10 säljtips som gör att du lyckas på ditt nya jobb

 

 

Säljtips 1 – Motivation

Din vilja att lyckas som säljare. Vad är det som driver dig? Motivation är superviktigt. Ett sätt att skapa motivation är att sätta upp mål. Sätt upp egna personliga mål, sätt upp mål i säljteamet. En ledare som är bra på att coacha och driva försäljningen framåt gör det här som en naturlig del av arbetet.

 

Säljtips 2 – Fråga kunden

Lyssna på kunden. Som säljare ska du titta kunden i ögonen när de pratar. Visa att du bryr dig. En säljare som bara pratar på och maler som en kvarn, är ingen rolig säljare. Ingen duktig säljare heller. Det gäller att bry sig och lyssna. Ställ frågor och lyssna på svaren.

 

Säljtips 3 – Hjälp kunden

Alla knutar ska redas ut. Hjälp kunden genom att förklara hur du kan lösa deras problem. Då blir du snabbt deras vän. På det viset kommer  ni båda vinna på att arbeta er igenom säljsamtalet. Lös problemen och gå vidare i säljsamtalet.

 

Säljtips 4 – Strukturerat säljsamtal

Följ en mall så att du inte missar de viktiga bitarna. Det gör det enklare för både dig och kunden. En duktig säljare har struktur på sitt arbete. Att hoppa hastigt mellan olika ämnen förvirrar lätt kunden. En förvirrad kund känner inte förtroende för dig som säljare och dina chanser att lyckas minskar.

 

Säljtips 5 – Behovsanalys

Som säljare är det viktigt att ta reda på kundens behov. Ställ frågor till kunden. Vad behöver kunden? När vill kunden ha det? Hur vill kunden betala för det? Vilka andra alternativ tittar kunden på? Vad krävs för att kunden ska köpa det av just dig?

 

Säljtips 6 – Anteckna

Att skriva ner det som kunden tycker är viktigt visar att du bryr dig. Det är inte dåligt att anteckna under ett säljsamtal. Det visar att du är engagerad. Du lyssnar på kunden. Det ger en naturlig andningspaus i samtalet och ett förtroende givande beteende.

 

Säljtips 7 – Accept

Berätta för kunden hur du uppfattar kundens behov. Fråga om det stämmer. Det är viktigt att accepten uttalas högt. Fråga det mest uppenbara, det mest självklara under samtalet. Att få accept är alltid till din fördel som säljare. Gå sedan vidare till det mer tveksamma, svåra delarna i säljsamtalet.

 

Tips för säljare på nytt jobb

 

Säljtips 8 – Team och ledare

Välj en arbetsplats där du har kul och trivs bra i ditt team. Ofta är det inte en fin titel som avgör ifall du mår bra och har kul på jobbet. Välj din chef, inte titel. Mer om detta skriver The Swedish Sales Academy här.

 

Säljtips 9 – Avslut

Avslut är A och O i ett säljsamtal. Många avslut. Gå på ditt första avslut tidigt i säljsamtalet. När vill kunden vill ha din tjänst levererad? Det är först när du frågar kunden om de vill ha det som du erbjuder som du får reda på vad de faktiskt tycker. Lyssna på svaret och fortsätt säljsamtalet fram till att du får ett JA!

 

Säljtips 10 – Ge aldrig upp

Så länge du inte ger upp så kommer du att lyckas. Det är faktiskt så. Det är bara om du ger upp som du inte lyckas på ditt nya jobb. Visst, det kan vara tufft att lära sig nya saker, att hantera motgångar och kunder som du inte förstår dig på. När du börjar har du ofta mycket energi, den dalar efter ett tag men när du väl tagit dig upp ur första dalen är du stark nog att gå hur långt som helst!

 

Svenska Alarm växer kraftigt och söker fler motiverade medarbetare. Du som vill lära dig mer om försäljning av smarta larm och utvecklas i ett skönt team, Hör av dig idag så berättar vi mer om våra tjänster!

”Ett perfekt larm för mig och husdjuren”

Tove Sjövall bor i en villa på landet med sin hund och två katter, trygg med Svenska Alarms smarta larmlösning. Anledningen att hon valt just Svenska Alarm: billigast på marknaden och den personliga servicen.

– Jag kunde spara en hel del pengar genom att byta till Svenska Alarm. Att jag äger min egen utrustning är ett stort plus. Men det bästa är att jag är mer än bara en kund i mängden, jag får ett fantastiskt bemötande och service, säger Tove Sjövall.

Tove har ett husdjursanpassat hemlarm med bland annat kameradetektor, magnetkontakt för dörr och fönster samt rökdetektor. Det går också att aktivera ett skalskydd där endast fönster och dörrar larmas vilket är bra exempelvis när man sover eller som Tove har husdjur.

– Det är en stor fördel att larmet fungerar bra med mina husdjur, det är verkligen smidigt och anpassat för oss med hundar eller katter i hemmet.

Larmet är kopplat till Svenska Alarms app där Tove bland annat kan se vad som händer vid larmenheterna och aktivera eller avaktivera larmet om det behövs.

– Att jag kan se allt direkt i mobilen är väldigt bra, jag känner verkligen kontroll.

Utdrag ur belastningsregistret

Här kan du ladda ner blanketten för att göra ett utdrag ur belastningsregistret. Att beställa ett registerutdrag är gratis och Rikspolisen tar inte ut någon avgift för utdraget. Att arbeta på Svenska Alarm förutsätter att du är prickfri i Polismyndighetens belastningsregister – här finns lediga jobb.

Tänk på att brevet med utdraget ur belastningsregistret ska lämnas komplett med hela dess innehåll till oss som arbetsgivare. För att kunna vara säker på att så sker kan du välja att inte själv öppna ditt brev och lämna det oöppnat till oss som arbetsgivare.

 

Använd e-tjänsten för snabbast hantering

  1. Klicka här för att beställa utdrag ur belastningsregistret.
  2. Identifiera dig med tex bank-id.
  3. Fyll i dina uppgifter.
  4. Skicka in ansökan.
  5. Det tar ca två veckor att få svarsbrevet.
  6. Det kan vara en fördel att INTE öppna brevet.
  7. Då kan du lämna brevet oöppnat till din arbetsgivare.

 

 

 

Om du behöver beställa med blankett

Det är inte alla som kan använda e-tjänsten för registerutdrag. Använd inte e-tjänsten om:

  • Du har en skyddad identitet.
  • Du är medborgare i Storbritannien eller ett annat EU-land än Sverige.
  • Du vill begära utdrag från ett annat EU-land.
  • Du vill få utdraget skickat till en särskild postadress eller Poste Restante.

 

utdrag ur belastningsregistret

 

  1. Klicka här för att ladda ner blanketten utdrag ur belastningsregistret.
  2. Ladda ner blanketten.
  3. Skriv ut blanketten.
  4. Fyll i dina uppgifter på blanketten.
  5. Posta blanketten till:
    Polismyndigheten
    Box 757
    981 27 Kiruna
  6. Du kan också skanna blanketten och skicka med e-post till:
    registerutdrag@polisen.se
  7. Det tar ca två veckor att få svarsbrevet.
  8. Det kan vara en fördel att INTE öppna brevet.
  9. Då kan du lämna brevet oöppnat till din arbetsgivare.

 

Varför beställer inte ni som arbetsgivare ett registerutdrag så att jag slipper?

Som arbetsgivare kan vi inte göra det. Polismyndigheten får inte skicka registerutdraget direkt till en arbetsgivare.

 

Kan jag beställa på telefon?

Nej det går inte. Du behöver verifiera din identitet antingen digitalt, på plats eller med underskrift.

 

Utdrag ur belastningsregistret

Vill du också veta om du är prickfri hos polisen? Många pratar om brottsregister, polisregister, polisregisterutdrag och straffregister för att hitta blanketter för utdrag. När du söker på polisens hemsida eller talar med polisen är belastningsregistret det ord som används.

Ett utdrag ur belastningsregistret är giltigt i ungefär ett års tid. Svenska Alarm är ett certifierat säkerhetsbolag och tar säkerhet på största allvar. Ett viktigt steg för att kunna tillhandahålla en tillförlitlig leverans av våra smarta larm. Inför din intervju är det till stor fördel om du redan har beställt, och tar med dig ditt utdrag ur belastningsregistret.

 

När försvinner min prick i polisens register?

Du som har blivit straffad kommer in i registret. Polisen gallrar sedan bort uppgifterna så att de kommer inte att ligga kvar där för resten av ditt liv. Beroende på brottets karaktär kommer pricken att finnas kvar under olika lång tid. Som längst finns uppgifterna kvar i 20 år. Som kortast finns de kvar i tre år innan de plockas bort.

 

Vad syns i ett utdrag ur belastningsregistret

En parkeringsbot eller en fortkörning syns inte. Ett brott som inte leder till en dom hamnar inte i belastningsregistret. Detsamma gäller vid friande dom i första instans. Skulle du bli dömd i första instans men senare bli friad i en högre instans så försvinner uppgifterna först efter det att domen ägt laga kraft, alltså först efter det att domen blivit officiellt registrerad.

Vill du göra Helsingborg tryggare med smarta larm?

Läs mer

Kristianstad – Fördelaktiga villalarm, hemlarm och inbrottslarm även för er!

Läs mer

Mitt Företag – Christofer på finalplats i Småföretagarnas favorit

Läs mer

Vill du göra Helsingborg tryggare med smarta larm?

Efter en starkt period rivstartar vi den här månaden genom att öppna ett nytt kontor i Helsingborg – staden där allt började för sex år sedan. Med hjälp av Sveriges kanske trevligaste säkerhetsrådgivare och smarta hemlarm är vår ambition att göra Sundets pärla till en ännu tryggare plats att bo på med smarta larm. Nu hoppas vi du vill vara med!

 

Larm för ett tryggare Helsingborg

 

För att möta efterfrågan har bolaget beslutat att öppna ännu ett kontor i Skåne och söker nu med ljus och lykta efter nya duktiga medarbetare som vill vara med och bygga upp det nya säljkontoret. Vi kommer att behöva ytterligare två säljare då vår nya säljchef tillträder i nästa månad.

 

Jobba i Helsingborg med Larm

Som säkerhetsrådgivare är du en nyckelperson på vårt kontor i Helsingborg. Du ges stor frihet, får en gedigen säljutbildning och blir en viktig del i vår fortsatta expansion. Din roll blir att söka upp nya kunder med eller utan befintliga larm och presentera vår fantastiska säkerhetslösning och sen sälja in det på rätt sätt till familjerna som är i behov att det.  Du blir hela tiden uppbackad av din säljchef samt övriga ledare i organisationen där alla har lång erfarenhet av försäljning. Många av oss har tidigare haft din roll och kan därför ge många konkreta råd på vägen.

 

 

Vi letar efter en person som:

– är drivande och initiativtagande

– gillar högt tempo och blir rastlös om bollarna i luften är för få

– är en utpräglad vinnarskalle som älskar att vinna

– vill förändras och lära dig ”språket” sälj

– är likeable och trivs i mötet med människor

 

Vi erbjuder dig:

Steg 1  Säljutbildning för framgångsrik hantering av kunder.

Steg 2. Stora karriärmöjligheter enligt vår internrekryteringspolicy.

Steg 3. En positiv miljö med kollegor som vill se dig lyckas.

Steg 4. Inspirerande ledare som har varit i samma situation som dig.

Steg 5. Du kan tjäna riktigt bra med pengar.

 

Vill du göra Helsingborg tryggare

Du kan bli en av oss. Svenska Alarm har vuxit snabbt de senaste åren. Marknaden för smarta larm växer kraftigt. Många personer i Helsingborg hör av sig och vill veta mer om våra produkter. Ansök redan idag!

Kristianstad – Fördelaktiga villalarm, hemlarm och inbrottslarm även för er!

Letar du efter ett bra inbrottslarm i Kristianstad? Äntligen har du som bor här också fått möjligheten att köpa våra fördelaktiga smarta larm med app som är rekommenderade av SSF. Eftersom brottsligheten ökar dagligen kan det vara en bra idé att installera ett larm i ditt hem i Kristianstad – kommer tjuvarna på besök så ska både du och polisen få veta det omedelbart. Våra larm är populära och vi växer, så är du istället intresserad av att jobba hos oss med larm så kan du läsa mer om det längre ner.

Våra larm har en mycket fördelaktig prissättning genom att du till att börja med betalar en låg månadsavgift. Skillnaden mot konkurrenterna är att du inte hyr larmet utan att du äger det själv. För larmet får du en låg avbetalning på t.ex. låga 269kr/månad och när du väl betalt av det blir kostnaden därefter 0kr/månad.

Läs mer om vår fördelaktiga prissättning här och jämför oss.

Redan redo att köpa ett fördelaktigt larm? Här läser du mer om vårt godkända larm.

Hos oss äger du ditt larm – låg månadsavgift i början, sen ingenting.

Vi tycker inte att hemlarm och inbrottslarm ska vara dyra och förstår inte varför konkurrenterna tvingar på dig en dyr abonnemangslösning där du måste hyra larmet varje månad. Nej, hos oss ordnar vi en förmånlig finansieringslösning till ett förmånligt pris där du betalar av larmet. Beroende på längd du vill betala av larmet kan du ofta få en lägre månadsavgift på ditt smarta larmsystem än hos konkurrenterna. Men det riktigt smarta beslutet du gör med att välja att äga ditt larm är att månadsavgiften för själva hemlarmet försvinner helt när du betalat av det. Hos våra konkurrenter betalar du fortsätt många tusen varje månad, men hos oss slipper du helt månadsavgift för själva larmet när du betalat av det.

För väktartjänsten tillkommer det en avgift och även här sticker vi ut. Trots vårt låga pris erbjuder vi inte en väktartjänst där vi begränsar oss till väktare från ett visst bolag, vi låter den väktare som för tillfället är närmst ditt boende rycka för att spara värdefull tid!

Givetvis har vi inte bara populära larm för privatpersoner utan även för företag.

Personal sökes för våra smarta inbrottslarm i Kristianstad

 Vi söker personal till vårt nya kontor! För att möta den stora efterfrågan på våra larmprodukter som inbrottslarm, villalarm och hemlarm i Kristianstad öppnar vi nu ett nytt kontor där sex nya medarbetare kommer förse sydöstra Skåne med produkter och tjänster inom hemsäkerhet.

 

Fördelaktiga hemlarm, inbrottslarm, larmsystem & villalarm för Kristianstad

På Industrigatan 50 i Kristianstads kommun ansvarar Niclas Fredholm för det taggade säljteamet. Niclas har varit hos oss i snart ett år och är en uppkastad medarbetare. För att komplettera hans tidigare erfarenheter har han praktiskt arbetat med försäljning för våra hemlarm, inbrottslarm och villalarm i Kristianstad och andra städer, samt lärt sig produktpresentation och behovsanalys. Svenska Alarm erbjuder alla säljare en komplett utbildning i försäljningens grunder. Det är en utmärkt intern säljutbildning som är väldigt uppskattad.

– Att först lära sig alla aspekter av försäljning och marknadsföring och att sedan få möjligheten att coacha andra människor känns väldigt inspirerande, säger Niclas som redan har börjat se sig om efter framtida stjärnsäljare.

Vi bryr oss om våra medarbetare och vill att alla ska känna sig motiverade. På det fullutrustade kontoret för försäljning av hemlarm och inbrottslarm i Kristianstad finns det både konferensrum, kök och toalett. Det ska vara kul att gå till jobbet. Kunder som är intresserade av våra produkter besöker vi. Företagsbilen fungerar bra för att ta oss till och från kunderna. För att organisera all personal finns det en säljchef och Teamledare.

Är du vår nya stjärnsäljare för larmsystem i Kristianstad? Om du kan bocka av påståendena nedan har du chans att bli en i teamet!

– Jag är positiv

– Jag är öppen för att lära mig nya saker

– Jag gillar att utmana mig själv

– Jag är en utpräglad problemlösare

– Jag brinner för att hjälpa människor till en tryggare vardag

Välkommen in med din ansökan idag!

Vi är ett växande säljteam som behöver fler drivna säljare. Vi letar efter blivande stjärnsäljare som förstår vikten av att hjälpa andra. Kunden ska alltid sättas i främsta ledet. Vårt mål är att bidra till en bättre värld genom att installera lämpliga inbrottslarm och villalarm i hela Kristianstad, och på så vis få familjerna att känna sig lugnare och säkrare. Och det är bara så: hjälper man kunden så säljer man. Det är så försäljning fungerar: man erbjuder en produkt som den blivande kunden verkligen behöver, som kommer att underlätta dennes liv, och erbjuder att ta hand om installationen. Då är det många som tacksamt tar emot hjälpen, betalar glatt för den, och även rekommenderar den åt andra. För dig som vill lära dig mer om försäljningsteknik och utvecklas i ett härligt team, hör av dig till oss idag!

 

Mitt Företag – Christofer på finalplats i Småföretagarnas favorit

Det är en spännande dag och nomineringen till utmärkelsen Småföretagarnas favorit är stort i sig, än större att gå till final i Malmö och då förstår vi Liv Cardells lycka som vann, stort grattis till dig från oss.

 

Mitt Företag - Christofer på finalplats i Småföretagarnas favorit

 

 

Mitt Företag – Vd på Svenska Alarm på finalplats

Christofer Eriksson är en av grundarna till Svenska Alarm och arbetar som Vd. ”Varje dag går man upp och möts av problem, och som en av experttalarna Johannes Hansen sade så var ju det en av anledningarna till starten av Svenska Alarm. Vi vill göra det bättre än våra konkurrenter, vi som alla andra gör ibland fel men istället för att undvika problemet löser vi dem. Vårt kundfokus har vi haft från början och utan alla våra kompetenta medarbetare hade vi aldrig varit där vi är idag” säger Christofer Eriksson som nyligen tagit in den nionde anställda och söker fler duktiga medarbetare – sök här!

Visa fler inlägg

Årets Näringslivsrookie Christofer Eriksson

Läs mer

Vd Christofer Eriksson

Läs mer

Inspirerande medarbetare

Läs mer

Årets Näringslivsrookie Christofer Eriksson

För att uppmärksamma det entreprenörskap som på ett positivt sätt främjar näringslivet har Christofer Eriksson blivit nominerad till årets Näringslivsrookie. Det är ytterligare ett bevis på att vi tillsammans på Svenska Alarm gör något nytt och uppskattat i en bransch som annars kan uppfattas som lite trist och tråkig. Vill du jobba med Christofer, kan du läsa mer här!

 

Årets Näringslivsrookie Christofer Eriksson

 

Årets Näringslivsrookie i Malmö

Det är femte året i rad som priset årets näringslivsrookie delas ut. Konkurrensen är hård och de andra nominerade är webb-konsult Adam Gerthel på Odd Hill och de två Nathalie Lameri och Imad Ibrahim som har en t-shirt-automat i varumärket Universal Pixel.

För att kvalificera sig till priset krävs att personen är en Malmöföretagare under 30 år. Kriterier som ska uppfyllas är att vara nyskapande, bidragit till en förnyelse av näringslivet i Malmö eller åstadkommit något som sticker ut – vilt vågat och känns fräscht.

 

Vinnaren av årets Näringslivsrookie kåras

Vinnarna utses på Malmö Näringslivsgala som går av stapeln den 11 februari 2013. Prisutdelningen sker på Malmö Opera och då får vi även veta vem som blir ”årets Näringslivsrookie” respektive ”Årets jobbkomet i Malmö” samt vem som får Region Skånes pris ”Synnerliga insatser för Skånes utveckling”.

 

Uppdatering 2013-02-11 Vinnarna i tävlingen blev Nathalie Lameri och Imad Ibrahim på Universal Pixel. Stort grattis från oss på Svenska Alarm och all lycka till med er verksamhet framöver!

Vd Christofer Eriksson

Från första April 2012 är Christofer Eriksson verkställande direktör på Svenska Alarm. Som medgrundare av bolaget har Christofer varit med och byggt upp verksamheten, steget in i Vd-rollen kommer som en naturlig del i utvecklingen.
Vd Christofer Eriksson

 

Christofer – en uppskattad ledare

Under 2011 blev Christofer nominerad som en av de mest inspirerande medarbetarna, utnämnd av Sveriges ledande talangnätverk 4 potentials. Som ny Vd på Svenska Alarm kommer han att få möjlighet att arbeta vidare med att inspirera allt fler personer (sugen, läs mer om att jobba på Svenska Alarm)

 

christofer ny vd

 

Tre snabba frågor till Christofer:

Varför passar du som Vd på Svenska Alarm?
– Jag tror på det här bolagets framtid och vill vara med på den fantastiska resa som kommer att ske.

Vad är det bästa med att jobba på Svenska Alarm?
– Vi har kul och får möjlighet att jobba för nöjda kunder inom säkerhetsbranschen.

Vilket är ditt favorit tv-program?
– Lyxfällan, jag ska jobba för att hjälpa kunder att byta larm från dyra hyravtal så de sparar tusentals kronor.

Inspirerande medarbetare

Årets mest inspirerande medarbetare är en rikstäckande tävling med tusentals tävlande. Till final gick Svenska Alarms Vd Christofer Eriksson. Personlighet, ledarskap och utveckling av arbetsplatsen är alla viktiga bitar av att vara en inspirerande medarbetare.

 

Christofer jobbar med hemlarm, villalarm och inbrottslarm

VD Christofer Eriksson på scen

 

En ära att gå till final

Sveriges ledande talangnätverk, 4potentials, med över 2500 medlemmar höll i finalen. De 6 finalisterna fick inspirera på en galakväll på Fotografiska museet med Sveriges seniora talanger. Finalen gick av stapeln i Stockholm. Ett extra stort grattis till Martin Grauers som slutligen vann tävlingen.

– Det är en ära att gå till final. Det är klart att man ville vinna men bara att få gå till final och träffa alla dessa inspirerande människorna gör att jag kan bli än bättre på att inspirera mina fantastiska medarbetare på Svensk Alarm, säger Christofer Eriksson.

 

Om 4potentials

4potentials offers a mix of personal, professional and networking opportunities for each member. The business idea is to increase our members’ specific potential and do it together with them. 4potentials attract the best and are designated to make them even better.

 

Årets mest inspirerande medarbetare – om tävlingen

Flera tusen kollegor och medarbetare runt om i landet nominerade och röstade via Facebook på kandidater som de tyckte var inspirerande (totalt inkom det in 114.106 röster). Därefter tog talangnätverket, 4potentials, fram en lista på de 50 mest gillade kandidaterna.

Processen handlade i ett första steg om att fånga upp den lilla rösten. Alla skulle få göra sig hörda och säga vem de ansåg skulle gå vidare i tävlingen. Att det skulle komma in så många som över hundratusen rösten i tävlingen årets mest inspirerande medarbetare är ju otroligt.

Nästa steg var intervjuer. De utvalda fick ställas in för olika scenarier, berätta hur de löser en knivig situation på arbetsplatsen. Hur man motiverar en medarbetare i medgång och motgång. Att uppfattas som en inspirerande medarbetare är något många vill göra. Men att själv vara framgångsrik på sina arbetsuppgifter och att samtidigt motivera andra till att lyckas är en svår uppgift.

De sex finalisterna var de som övertygat i intervjuprocessen och gått tillslut nått finalen. På Stockholms fotografiska möttes finalisterna upp. Det var en ståtlig tillställning med mycket folk i publiken. Alla nyfikna på vilken ledare som skulle få det ärofyllda priset. På scen mötte de en jury och fick beskriva varför de är en inspirerande medarbetare.

 

Jobba på Svenska Alarm

Vill du få möjlighet att arbeta med hemlarm tillsammans med en av årets mest inspirerande medarbetare . Just nu söker Svenska Alarm fler medarbetare – sök ett ledigt jobb idag!

Teamledare

Läs mer

Sommarjobb

Läs mer

Säljchef

Läs mer

Teamledare

Tjänsten som Teamledare är ett jobb för dig som vill leda och driva försäljning i grupp. Svenska Alarm tror att framgångsrik försäljning skapas av ledare med stort driv och skön lagkänsla.

 

teamledare

 

 

Teamledare

En teamledare är en nyckelperson i vår säljorienterade organisation med högt i tak. Du får en ledande position och blir en viktig del i vår fortsatta expansion. Du kommer att jobba som teamledare med 6-8 säljare i ditt eget team. Du kommer att ansvara för utbildning, planering och resultat och blir uppbackad av personer med lång försäljningserfarenhet som tidigare varit i din situation. Du är säljare idag och vill ta nästa steg.

 

 

Dina personliga egenskaper

  1. När du talar lyssnar folk
  2. Du är drivande och iniativtagande
  3. Du gillar högt tempo och många bollar i luften
  4. Du är en vinnarskalle som älskar att vinna
  5. Du gillar att se din personal lyckas
  6. Du trivs i en ledande och coachande position med mycket ansvar
  7. Du är social och trivs i mötet med människor

 

Vi erbjuder dig

Steg 1 Ledarskapsutbildning för framgångsrik hantering av personal.

Steg 2. Stora möjligheter att växa inom företaget enligt vår internrekryteringspolicy.

Steg 3. En miljö med kollegor som vill se dig lyckas.

Steg 4. Inspirerande ledare som har varit i samma situation som dig.

Steg 5. Du kan tjäna riktigt bra med pengar.

 
Ge dig själv chansen till att ta nästa kliv i karriären. Ansök idag!

Sommarjobb

Är du intresserad av ett sommarjobb? Vad sägs om ett sommarjobb som kan leda till en fast anställning. Många av våra framgångsrika säljare har en gång i tiden börjat sin karriär med söka ett sommarjobb hos oss.
sommarjobb

Du får utbildning

Utbildning sker på något av våra kontor. Vi arbetar alltid i team, du får också möjlighet att påverka din ersättning genom vårt generösa provisionssystem. Din säljcoach agerar personlig mentor. Det gör att du utan tidigare försäljningserfarenhet snabbt ska kunna utvecklas och bli en framgångsrik stjärnsäljare.

Sommarjobb med sovmorgon

Hos oss får du möjlighet att både sova ut och arbeta heltid. Det är alltså inte lata personer vi söker, snarare personer som kan leverera när så krävs. Arbeta sena kvällar och stanna kvar på fältet tills din budget är uppfylld.

  • Arbetsdagen börjar med TV-spel eller pingis på kontoret
  • Välj kaffe eller te och lyssna på dagen säljtips
  • En lunch tillsammans för att ladda inför fältarbetet
  • Många kunder hör av sig och är intresserade av våra smarta larm – ditt jobb blir att åka och träffa nya kunder.

 

 

Glädje och vilja

Vi har en resultatorienterad arbetsplats som fylls av tävlingar och en ständig kamp för att nå allt högre satta mål. För att du ska kunna lyckas erbjuder vi aktiv coachning. Din säljchef kommer att arbeta nära dig. Du får alltid hjälp och support för att lyckas på ditt nya jobb. Varje vecka får du utbildning och du har en dedikerad säljchef som kommer att anstränga sig till 110 % för att du ska lyckas. Därav vill vi endast att personer som är 100 % taggade för utmaningen söker. Sök extrajobb eller sommarjobb nu för att vi tar in löpande och platserna är begränsade.

 

 sommarjobb påväg till fält

Lediga sommarjobb

Vi tar emot ansökningar för sommarjobb. Hör av dig redan idag för en informationsträff. Du får träffa din blivande coach och personer som började sin karriär med ett sommarjobb hos oss. Klicka här, läs och ansök idag!

Säljchef

Som säljchef på Svenska Alarm har du en nyckelroll i företaget, du kommer att ha ansvar för ditt eget säljteam med allt från försäljning, utbildning, coachning, rekrytering och resultat.

 

Din roll

Du kommer att jobba med chefer och kollegor som har varit i samma position som dig och vill se dig lyckas och utvecklas i din yrkesroll som säljchef.

 

 

säljchef

 

 

Säljchef

En Säljchef är en nyckelperson i vår säljorienterade organisation med högt i tak. Du får en ledande position och blir en viktig del i vår fortsatta expansion. Du kommer att jobba som Säljchef med 6-8 säljare i ditt eget team. Du kommer att ansvara för utbildning, planering och resultat och blir uppbackad av personer med lång försäljningserfarenhet som tidigare varit i din situation. Du är säljare idag och vill ta nästa steg.

 

 

För att lyckas i rollen behöver du vara

    1. Drivande och motiverande
    2. Ha en vinnarskalle som alltid ser lösningar
    3. Kapabel att ha många bollar i luften
    4. En person som klarar av att ge allt hela tiden

 

 

Vi erbjuder dig

Steg 1. Intern sälj och ledarskapsutbildning.

Steg 2. En arbetsplats med högt i tak och härliga kollegor.

Steg 3. Unika karriärmöjligheter.

Steg 4. Ledare som har varit på din position tidigare.

Steg 5. Möjligheten att tjäna riktigt bra med pengar.

Jobbar du med försäljning idag och känner att det är dags att ta nästa steg i karriären? Tveka inte att ansöka här!

Praktik

Läs mer

Larmtekniker för smarta Larm

Läs mer

Säkerhetsrådgivare

Läs mer

Praktik

Praktik gör du hos oss. På Svenska Alarm ser vi fördelarna med att komma ut och träffa våra kunder istället för att ringa dem. Som säljande säkerhetsrådgivare hos oss kommer du in i en resultatinriktad miljö med högt i tak där vi alla jobbar mot samma högt uppsatta mål. Vi vill se våra medarbetare lyckas och jobbar mycket i team och med löpande utbildningar, både inom försäljning och säkerhet.
 

Vi erbjuder alla våra praktikanter

  • Arbetsplatserfarenhet
  • En gemytlig och trevlig arbetsmiljö
  • Engagerade och motiverande kollegor
  • Fantastiska möjligheter till att göra karriär efter din praktik

 

Studenter är framtiden

Utbildningar ligger kunskapsmässigt i framkant. Vi vill jobba med de smartaste och mest drivna studenterna.

Du behöver ha ett brinnande intresse för det du gör och vara beredd att satsa det lilla extra. Då är vi rätt ställe för dig! Här utvecklas vi tillsammans. En förutsättning för en lyckad tid ihop är att du får göra ett projekt som intresserar dig och som samtidigt har verklig nytta för Svenska Alarm.

 

praktik

Tidigare projekt som genomförts:

  • Säkerhetsföreskrifter och säkerhetsbranschens riktlinjer
  • Webbutveckling och sökoptimering
  • Kartläggning av säljprocessen mot potentiella samarbetspartners
  • Marknadsföring i sociala medier

 

Välkommen att kontakta oss för vidare diskussion.

 

 

– Jag hade en riktigt bra tid på Svenska Alarm.
Jag fick jobba ihop med min handledare och
utvecklades massor. Får du möjlighet att praktisera
här så missa inte den chansen!

Michael Paulin

Teknisk försäljning på Försäljningsakademien


rådgivare säkerhet
”Svenska Alarm är en attraktiv arbetsgivare för våra studenter” – Per Syren, utbildningsansvarig

Larmtekniker för smarta Larm

Svenska Alarm arbetar med installation av smarta larm till hem och företag. Kompetenta och duktiga medarbetare är en nyckelfaktor i vår framgång. Vi har stor efterfrågan på våra trygghetstjänster och söker dig som vill arbeta hos oss.

 

larmtekniker för smarta larm

 

Larmtekniker för larminstallation

Hos oss ska en larmtekniker vara tekniskt utbildad och duktig på att hantera kunder. Låt oss en gång extra understryka hur viktigt det är med social kompetens. Vi arbetar hos kunder, i deras hem och på deras företag. För att göra professionella installationer och service behöver kunden alltid sättas i centrum. Det handlar om att hjälpa kunder. Du behöver kunna lyssna och förstå kundens problem. Lika mycket som du behöver ha kunskap att lösa tekniska utmaningar för våra hemlarm, inbrottslarm larmsystem och villalarm.

 

Jobb som larmtekniker

Du kommer att ingå i vår larmavdelning. Här är vi ett positivt gäng som arbetar tillsammans. Vi löser kundärenden, gör service och installerar smarta larm.

 

Kvalifikationer:

– B-körkort för bil
– Tekniskt intresserad
– God telefon och datorvana
– Social och servicefokuserad
– Ordningsam och ansvarskännande
– Ej tidigare straffad, vi kräver utdrag ur belastningsregistret

 

Svenska Alarm erbjuder dig:

– Löpande kompetensutbildning
– En härlig arbetsplats med bra kollegor
– Goda utvecklingsmöjligheter

 

larmtekniker jobb
En arbetsdag på Svenska Alarm börjar kl 8-9 på morgonen. En kopp kaffe på kontoret och under tiden hanterar du som tekniker kundärenden. Många tekniska problem går att lösa över telefon och med hjälp av datorn som arbetsredskap. Det är därför viktigt att en larmtekniker har god datorvana och enkelt kan förstå och behärska nya datorprogram. Du utför de installationer och servicebesök som är inbokade under dagen. Flexibilitet är av högsta vikt när du arbetar som larmtekniker hos oss. Vissa dagar blir lite längre, och andra dagar blir lite kortare. Det ger dig en arbetssituation med frihet under ansvar.

 

Ledigt jobb som larmtekniker

Vi rekryterar kontinuerligt ny personal så klicka här och skicka in din ansökan redan idag!

Säkerhetsrådgivare

Vi söker nya säljare av säkerhetslösningar. Du får arbeta mot privatpersoner och företag med att skapa nya kontakter. Är du lika trygg och säker som våra produkter och tjänster. Då ska du gå vidare och skicka in din ansökan till oss!

 

Jobba med larm hos Svenska Alarm

 

 

7 Anledningar till att jobba som Säkerhetsrådgivare

  1. Fast grundlön plus provision
  2. Gedigen säljutbildning – bli diplomerad Säljare under vår 12 månadersutbildning. 
  3. Sälj unika produkter och tjänster som ger dig ett försprång mot våra konkurrenter
  4. Samarbeten underlättar din försäljning, Vi jobbar tillsammans med bostadsrättsföreningar, mäklare etc.
  5. Smarta larm ger trygghet – du bidrar till en positiv samhällsutveckling
  6. Du utgår från vårt lokala kontor, möjlighet till telefon och dator
  7. Tillgång till gemensam företagsbil.

 

 

Svenska Alarms utbildning i fem steg – bli diplomerad Säkerhetsrådgivare!

Steg 1 Utbildningsveckan börjar med en introduktionskurs som hålls av vår säljledning. Du får lära dig allt från produktkännedom till hur det går till på fältet. Under första tiden jobbar du ihop med din mentor som varit i samma situation som dig tidigare. Det är ett perfekt tillfälle att se, lära och kopiera en väl fungerande säljteknik.

Steg 2. Det har redan gått en månad och med dina uppvisade försäljningsresultat är du redo för att lyfta säljet en nivå. Tillsammans med andra i din situation utbildas du genom tex. rollspel.

Steg 3. Efter 4 månader är du kvalificerad för att ta ytterligare ett kliv. Du får ta till dig kunskap som ledarskap, gruppdynamik och konsten att coacha andra till framgång.

Steg 4. Du har nu hunnit arbeta ytterligare 6 månader och det är dags för dig att utvecklas som person. Personlighetstester ger dig bättre självinsikt och med utgångspunkt i beteende kunskap får du lära dig allt om olika kundtyper och hur du lär dig att sälja mer effektivt till kunder.

Steg 5. Nu har det gått ett år och med bra resultat från ditt fältarbete är du berättigad att göra ditt examensprov. När är du är diplomerad säkerhetsrådgivare.

 

För dig som är intresserad så kan du läsa om lediga tjänster här!

Account Manager

Läs mer

Account Manager

Vi söker en Account Manager till vår innesäljsavdelning i Malmö. Du jobbar mot privatpersoner och företagskunder.

På Svenska Alarm blir du en del av:

Ett stark team av account managers med 100% fokus på sälj. Vi är ett ungt företag som förändrar branschen med ett nytt och friskttänk med fokus på nya smarta lösningar.

 

Som Account Manager får du:

account manager i malmö sökes

På Svenska Alarm får du möjligheten att arbeta på en intressant, tävlingsinriktad och utmanande arbetsplats. Vi sitter i Malmö, 5 minuter från centralstationen. Här blir du en del av vårt team och är med i utvecklingen och expansionen av vårt företag.

För att du ska lyckas som account manager hos oss ger vi dig grundläggande utbildning och kontinuerlig coachning. Dina kolleger har lång erfarenhet av branschen och gillar att sätta tydliga och höga mål, du kommer att jobba nära din teamleader under hela arbetet.

 

Du som söker jobbet är:

Vi söker dig som gillar att ta kontakt med hjälp av telefonen. Du kan inge förtroende och tycker om att göra många affärer. Tidigare erfarenhet av TM är meriterande men inget krav. Din svenska är god, både i tal och i skrift.

 

Vill du vara med i expansionen av Sveriges framtida larmföretag så hör av dig redan idag!