Ny modern app från Svenska Alarm

Svenska Alarm har släppt en ny modern app för hemlarm och företagslarm. Appen har stöd för både iPhone och iPad och är kompatibel med alla Android-telefoner. Funktionalitet för tydliga push-notifieringar har utökats och en meny för kontoinställningar har lagts till. Där kan du som användare uppdatera och ändra din information. Läs mer om vår nya smarta app nedan.

 

Ny modern app från Svenska Alarm

 

 

Modern app för dig som har ett hemlarm eller företagslarm

Svenska Alarms nya smarta larmapp är utvecklad för det moderna hemlarmet och företagslarmet. Nedan kan du läsa om appens alla smarta funktioner. Appen fungerar både för nya och befintliga kunder till Svenska Alarm. Här laddar du ner Svenska Alarms nya app 

 

Av- och pålarmning med app

Med en enkel knapptryckning kan du via telefonen larma på och av från hemmet och jobbet. Upp till fyra användare kan styra larmsystemet och se aktuell status.

Alla användare kan:

  • omedelbart se status på en av- eller pålarmning och följa händelsen från vyn Panel.
  • avbryta en pålarmning med en enkel knapptryckning från vyn Panel.
  • se en logg över alla av-och pålarmningar i vyn Logg. Där framgår vem som larmat på eller av, samt vilket datum och klockslag.

 

Larm skickas med push till appen

För att göra dig uppmärksam på en larmhändelse pushas en ljudsignal och vibration till telefon. Samtidigt går ett SMS ut till din mobil. Bilderna från kameran visar vad som hänt och du kan scrolla för att se alla bilder. Har du inte mobilen tillgänglig skickar funktionen ”Väktare Direkt” omedelbart ut närmaste väktare.

 

Logg ger dig översikt direkt i telefonen

I vyn Logg får du en översikt över alla larmhändelser.  Oavsett om du har telefonen med dig eller vill titta till ditt larmsystem senare kan du vara trygg med att informationen finns där när du behöver den. Med alla larmhändelserna lagrade i en logg är du alltid uppdaterad. Alltid trygg.

Tack vare loggen kan du:

  • se om barnen larmat av när de kommit hem.
  • se om strömmen har gått.
  • se om väktaren har skickats ut.
  • se vad de andra användarna har gjort.

I loggen framgår även om en väktare har skickats ut eller om 112 har kontaktats, vem som har tryckt falskt eller skarpt samt vilket datum och klockslag händelsen har skett.

 

Kontoinställningar

I menyn Kontoinställningar kan du styra larmfunktionerna och göra din app personlig.
Du kan:

* välja en egen profilbild och skapa en personlig touch på din app.
* höja din säkerhetsnivå genom att välja en unik kod för ditt larmsystem och en annan pinkod för din app.
* hantera flera olika larmsystem med unika koder för säker av- och pålarmning.
* enkelt uppdatera ditt telefonnummer.
* se adressen för väktarutryckning. Den syns alltid och visas när en väktare tillkallas av användaren.
* ändra din e-postadress.

 

Appens smarta funktioner

Svenska Alarms nya smarta app ger dig möjlighet att sköta ditt larm och följa vad som händer oavsett var du befinner dig.

  • Vid en larmhändelse skickas bilder i färg till din app. Du kan titta på dem direkt eller senare.
  • Tack vare tydlig ljudsignal och vibration som pushas till telefonen blir du omedelbart uppmärksam på viktiga händelser.
  • SMS skickas automatiskt ut till alla önskade telefonnummer.
  • Närmaste väktare kan direkt skickas ut och du kan följa händelseförloppet i loggen.
  • En väktarutryckning kan avbrytas från appen inom fem minuter.
  • Appen skiljer på prioriterade larm och driftlarm. Ett sabotagelarm har exempelvis lägre prioritet än ett inbrottslarm med bilder.
  • Vid kontakt med 112 ser du i loggen vilken användare som ringt.
  • Du äger själv bilderna från larmhändelsen och ingen annan än de personer du önskar kommer att få ta del av dem.
  • På kundens begäran kan Svenska Alarm lämna ut bilderna till polisen. Om polisen begär ut bilderna som bevismaterial har Svenska Alarm en skyldighet att lämna ut dem.
  • Bilderna lagras krypterade och raderas automatiskt efter 30 dagar.
  • I vyn Logg får du en översikt över alla larmhändelser. Där framgår om en väktare skickats ut eller om 112 har kontaktats, vem som har tryckt falskt eller skarpt samt vilket datum och klockslag händelsen har skett.
  • Appen gör det möjligt att styra flera larmanläggningar, till exempel hem, kontor och stuga.

 

Vanliga frågor och svar

Här en några vanliga frågor och svar kring vår larmapp.
 
 
Varför släpper ni en ny app när den gamla fungerade bra?

– Den nya appen bygger på en helt ny teknikplattform som gör det möjligt att kunna utveckla fler viktiga och efterfrågade funktioner.

Varför informerar ni efter att ni släppt appen och inte innan?

– Information om den nya appen presenterades i App Store för iPhone och på Google Play för Android. Där går vi löpande ut med information om de uppdateringar som sker. Det kan ibland vara lätt att missa så här vill vi samla ihop all information på ett ställe.

Flera larmanläggningar i smart app

Jag ser bara en av mina larmanläggningar i appen, hur hittar jag de andra?

– Appen gör det möjligt att styra flera larmanläggningar, till exempel hem, kontor och stuga. Du växlar enkelt mellan anläggning på menyn högst upp på skärmen.

Varför har ni lagt till så att jag kan ladda upp en bild på mig själv?

– Bilden kommer vi framöver att använda för att presentera vilken användare som gjort vad. Vi vill kunna göra det tydligt vilken användare som till exempel avbrutit en väktarutryckning och att det ska vara tydligt att barnet kommit hem från skolan och larmat av.

Varför måste jag lägga in en 4-siffrig pinkod för varje larmsystem?

– För din säkerhets skull har varje larmsystem en unik fyrsiffrig användarkod för att kunna larma på och larma av. För att du ska kunna styra ett larmsystem på distans behöver du lägga in samma fyrsiffriga användarkod i din larmapp.

Varför har ni inte med fler nya funktioner i er nya app?

– Fler funktioner är under utveckling och kommer att lanseras framöver. Vi valde att lansera den nya appen redan nu för att alla tusentals användare ska kunna ta del av alla de funktioner som den nya appen har stöd för.

Kan jag få vara med och påverka och få testa nya funktioner innan de släpps?

– Ja du får gärna komma med input, förslag och idéer. Du kan ringa 0770-112060 eller skicka ett mail till info@SvenskaAlarm.se

 

Publicerad

Användartips larm, Nyheter

Gör som 20,229 andra och få bra tips varje månad

Signa upp till vårt nyhetsbrev