Nu inleds semestern för de allra flesta svenskar och för många bär det iväg på roliga resor, spännande utflykter och…
Äg ditt larm och spara pengar
Ett smart hemlarm är en investering för framtiden och något du och din familj har nytta av hela livet. Ditt larmsystem från Svenska Alarm äger du helt själv – det innebär att du slipper dyra hyrkostnader, när systemet är betalt så sjunker månadskostnaden rejält. Ekonomiskt smart på lång sikt helt enkelt!
”*” anger obligatoriska fält
- Äg din trygghet – äg ditt larm med vår flexibla prismodell
- Beställ idag – installation imorgon
- Uppkoppling till certifierad larmcentral och Väktare direkt
Du kan betala larmet direkt eller på avbetalning och väljer själv vilka komponenter som är rätt för dig och ditt hem. Det ger dig full kontroll och insyn på alla kostnader. Svenska Alarms larmsystem är därför ett av de mest prisvärda larmen på marknaden.
Att uppgradera och köpa till nya komponenter är både enkelt och prissmart, du betalar bara för precis det du och din familj behöver. Om du flyttar är det bara att packa ihop allt och ta det med dig.
Vi på Svenska Alarm tror på att trygghet ska vara enkelt – och prisvärt.
Kostnadseffektivt
Engångskostnaden för larmet gör att det är billigare på sikt än att hyra ett larm. Larmtjänsten, kopplad till en väktare, kostar bara 145 kr i månaden. När larmet är betalt är detta det enda du betalar.
Vid uttryckning av väktare betalar du bara vid falskt larm. Även detta är ekonomiskt smart – en tjänst med fria uttryckningar kostar oftast mer och det är sällan detta betalar av sig i det långa loppet. Dessa har också ofta ett maximalt antal uttryckningar, samt att larmcentralen kan neka uttryckning.
Beställ hemlarm
Vi erbjuder inte bara ett av marknadens mest effektiva skydd, med vår unika prismodell äger du din utrustning och väljer den betalningsmodell som passar dig bäst.
- Rekommenderat av SSF Stöldskyddsföreningen
- Äg din trygghet – äg ditt larm med våra flexibla prismodell
- Leverans inom 24 timmar
Certifierad trygghet
När du köper larmet betalar du 2 250 kronor för professionell installation, utförd av en av våra utbildade tekniker. Med väktartjänst, larmtjänst och certifierad installation får du självklart samma trygghet som med andra system. Utrustningen är certifierad av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering (SBSC). Svenska Alarm är av SBSC certifierad anläggarfirma och av Polisen godkänd larminstallatör.
Bästa lösningen för ditt hem
Du bestämmer själv vilka komponenter som passar ditt hem och din familj bäst, självklart får du råd och tips av oss. Allt är kopplat till en uppkopplad centralenhet och med vår smarta app kan du få bilder från kamerorna, se när larmet utlöses och mycket mer. Komponenterna tar du lätt med dig vid flytt.
Vi finns här för dig
Med oss får du en trygg vän du alltid kan höra av dig till, vår kundsupport hjälper dig när du behöver det. Med vårt larm kan du slappna av och lita på att vi och tekniken sköter resten.
Certifiering skapar trygghet
Svenska Alarm har välutbildade installatörer/ingenjörer som uppfyller branschorganisationens Säkerhetsbranschens krav på service, är av SBSC certifierad anläggarfirma och av Polisen godkänd larminstallatör. Alla installationer kontrolleras av en av våra SBSC-behöriga ingenjörer.
Du kan alltid lita på att en installation av Svenska Alarm blir rätt gjord och att utrustningen fungerar – det är vårt löfte till dig.
Vanliga frågor och svar
– privatperson och företag
Vad kostar larmsystemet?
Det beror på hur många komponenter du väljer. Kontakta oss så tar vi fram den bästa lösningen för dig och din familj.
Kan jag betala larmsystemet direkt?
Ja, du kan välja att betala allt direkt vid leverans.
Kan jag betala larmet på avbetalning?
Ja, du väljer själv under hur lång tid du vill betala av larmet, upp till 72 månader.
Har ni någon gömd uppstartskostnad?
Nej.
Vad är fördelen med att köpa larm mot att hyra?
När du äger ditt eget larm blir kostnaden mycket lägre på lång sikt, så fort larmet är betalt betalar du endast för larmtjänsten. Du är också skyddad mot eventuella hyreshöjningar. Larmet är ditt eget, vilket gör att om du säger upp larmtjänsten så behåller du alla komponenter.
Vad kostar larmtjänsten?
145 kronor i månaden eller om du vill betala årsvis får du 10 % rabatt och då blir det 1566 kronor om året.
Vad ingår i larmtjänsten?
- Uppkoppling till certifierad larmcentral
- 112-funktion där du snabbt får hjälp och kommer i direktkontakt med polis eller räddningstjänst.
- Fria väktarutryckningar vid skarpa larm
- De senaste säkerhetsuppdateringarna
- Dygnet-runt-uppkoppling som säkerställer optimal drift och ett pålitligt skydd mot både inbrott och brand.
- Säker GPRS uppkoppling, abonnemanget får högsta prioritet i telefonnätet för säker kommunikation.
Här kan du läsa mer om vad som ingår Larmtjänsten.
Hjälper ni mig installera larmet?
Självklart! Alla installationer genomförs av våra utbildade tekniker. En professionell installation av ett smart larm kostar 2 250 kronor. Här kan du läsa mer om hur det går till vid beställning och installation.
Jag har redan ett larm, vad gör jag med det?
Om du hyr ditt larm från någon annan larmleverantör hjälper vi dig att på plats avsluta det gamla avtalet, skruva ner larmsystemet och lägga i en låda. Om du själv vill avsluta den tidigare larmtjänsten går det såklart också bra. Vi löser allt – trygghet ska vara enkelt.
Hur vet jag att utrustningen är säker?
Svenska Alarms produkter är certifierade av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering, har genomgått tuffa tester och uppfyller branschnormerna.
Jag ska flytta, vad gör jag?
Inga problem! Vi hjälper dig montera ner larmet i ditt gamla hus, och monterar upp det igen i ditt nya. Förutom installationskostnaden tillkommer såklart inga nya avgifter.
Du kan såklart också välja att överlåta ditt larm till den nya ägaren av ditt gamla hus, och köpa ny utrustning. Ring oss så hjälper vid dig med allt.
Vanliga frågor och svar – företag
Måste jag som firmatecknare på företaget ta emot installatören?
Nej, det kan vara en person som ni i förväg meddelat Svenska Alarm är behörig. Avtalet, som skrivs i samband med installationen, är digitalt och kan skrivas på distans med mobilt bank-id.
Kan en installation genomföras när det är personal och kunder på plats?
Ja, däremot måste lokalen utrymmas när företagslarmet testkörs. Detta kan ta uppemot en halvtimme och kan med fördel göras på exempelvis lunch- eller fikarasten.
Kan ni genomföra installationen efter kontorstid?
Absolut, vi bokar en tid som passar er bäst. Kontaktpersonen på företaget måste dock vara med på plats vid installationen.
Hur fungerar larmväskan?
Svenska Alarms larmväska är anpassad för exempelvis byggarbetsplatser och är lätt att ta med och installera. Väskan är förprogrammerad av oss och när du ska sätta upp kameradetektorn hjälper vi dig via telefon.